نوشته شده توسط : علی

رئیس بخش معاینات روانپزشکی پزشکی قانونی استان تهران با تشریح شرایط تغییر جنسیت در ایران گفت: تغییر جنسیت از مرد به زن حدود هشت برابر بیشتر از زن به مرد است.

رئیس بخش معاینات روانپزشکی پزشکی قانونی استان تهران خاطر نشان کرد: فردی که دچار این عارضه است باید یک مسیری حدوداً یک ساله را طی کند تا بعد از بررسی‌های روانپزشکی و روان‌شناسی مشخص شود راهی جز تغییر جنسیت ندارد. در آن صورت این موضوع از سوی کمیسیون پزشکی قانونی تایید شده و فرد از دادگاه اجازه تغییر جنسیت می‌گیرد. با این مجوز این فرد می‌تواند کارت ملی و شناسنامه جدیدی بر اساس هویت و جنس جدید خود داشته باشد.

نیاز به اقدامات بعد از عمل

تغییر جنسیت جالب در ایران

رئیس بخش معاینات روانپزشکی پزشکی قانونی استان تهران با تشریح شرایط تغییر جنسیت در ایران گفت: تغییر جنسیت از مرد به زن حدود هشت برابر بیشتر از زن به مرد است.

دکتر مهدی صابری اظهار داشت: یکی از وظایف بخش معاینات روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی بررسی ادعای افرادی است که مدعی هستند اختلال هویت جنسی دارند. البته باید این افراد را از افراد منحرف جنسی و یا افرادی که به دلیل عوارضی دیگر چنین علایمی دارند تفکیک کنیم. اختلال هویت جنسی در ایران شیوع زیادی ندارد و در بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یک نفر به این اختلال مبتلا می‌شود که عوارض آن از کودکی تا اوایل جوانی خود را نشان می‌دهد. این افراد در قالب جنسیتی که به دنیا آمده‌اند نمی‌توانند زندگی کنند.

وی افزود: بر اساس استفتائات و پس زمینه‌های علمی، اختلال هویت جنسی به عنوان اختلال روانی شناخته شده است که در صورت تایید پزشکی قانونی این افراد از دادگاه مجوز تغییر جنسیت می‌گیرند. این کار در کشور قدمتی ۳۰ ساله دارد که طی سال‌های اخیر ساماندهی بهتری شده است. پیش از این نظرات شخصی در این باره اعمال می‌شد و یا با گواهی یک یا دو روانپزشک فرد عمل تغییر جنسیت را انجام می‌داد. در برخی موارد نیز این کار بدون مجوز انجام می‌شد. با کمک سازمان پزشکی قانونی این موضوع را منظم کرده و یک برنامه و پروتکل نوشتیم.

یک سال زمان برای مجوز

وی با اشاره به اینکه جراحی و تغییر جنسیت پایان کار نیست تاکید کرد: مهم‌ترین اقدامات به مراجعات بعد از جراحی مربوط می‌شود. این بیماران پس از تغییر جنسیت باید به طور مرتب تحت نظر پزشک باشند تا میزان عوارض و عفونت‌های ناشی از جراحی، مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد. همچنین مشاوره روانپزشکی پس از تغییر جنسیت برای این بیماران حیاتی است زیرا برخی از آنان پس از عمل جراحی دچار نارضایتی و پشیمانی می‌شوند و اگر مشاوره روانپزشکی نداشته باشند خودکشی یکی از عواقبی است که گریبان این بیماران را خواهد گرفت.

۴۰ نفر سالانه مجوز می‌گیرند

دکتر صابری درباره میزان عمل جراحی تغییر جنسیت در ایران گفت: به طور متوسط حدود ۶۰ مورد جدید از این اختلال هر ساله در کشور معرفی می‌شود که مراحل تشخیصی را در پزشکی قانونی انجام می‌دهند. از این تعداد ۴۰ نفر مجوز می‌گیرند و یک سوم بقیه اختلالاتی دارند که مانع از تصمیم گیری برای عمل جراحی این افراد است. همچنین امکان دارد اختلال هویتی آن‌ها واقعی نبوده و با درمان روان پزشکی در هویت فعلی خود زندگی کنند.

تمایل به تغییر جنسیت به زن

وی در خصوص نسبت تغییر جنسیت در کشور نیز اظهار داشت: بر اساس آمار‌ها تمایل از تغییر جنسیت مذکر به جنس مونث بیشتر است، تفاوت در تغییر جنسیت مذکر به مونث ۳ تا ۸ برابر مونت به مذکر می‌باشد.

باید آگاه سازی کرد

این روانپزشک تاکید کرد؛ به نظر بنده آگاهی افراد جامعه از این اختلال هویت و شرایط افراد مبتلا به آن بیشترین کمک را می‌تواند به این افراد بکند. فیلم سینمایی «آینه‌های روبرو» کمک خیلی خوبی به شناخت این افراد در جامعه کرد. با آگاهی جامعه این افراد راحت‌تر در مسیر درمان قرار می‌گیرند. آن گروهی که چاره‌ای جز عمل ندارند تحت عمل جراحی قرار گرفته و گروه دوم که می‌توان به آن‌ها کمک کرد با اقدامات روان‌شناسی و روانپزشکی در هویت خود به زندگی ادامه می‌دهند.

سن و سال تغییر جنس دهندگان

رئیس بخش معاینات روانپزشکی پزشکی قانونی استان تهران درباره سن متقاضیان تغییر جنسیت نیز گفت: طی ۱۸ سال گذشته کم‌سن‌ترین فردی که درخواست این عمل را ارائه داد ۱۴ سال سن داشت و مسن‌ترین ۵۳ ساله بود البته در شرایط فعلی به افراد زیر سن قانونی اجازه تغییر جنسیت داده نمی‌شود.



:: موضوعات مرتبط: تغییر جنسیت جالب در ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

برای بیشتر مردم، به ویژه خانم‌ها، همواره سوال‌های زیادی در خصوص مسائل جنسی مطرح است. شاید بسیاری از این پرسش‌ها ساده به‌نظر برسند و پاسخ‌های ساده‌ای نیز داشته باشند…

 

اما گروهی دیگر از این پرسش‌ها، پرسش‌هایی هستند که مردم، به‌ویژه زنان، از پرسیدنش شرم دارند و چه بسا عمری را بدون پرسیدن و پاسخ گرفتن سپری کنند و احیانا با عوارض ناشی از آن دست و پنجه نرم کنند و به وضعیت حادتری دچار شوند. این در حالی است که بسیاری از این پرسش‌ها پاسخ‌های طبیبانه ساده‌ای دارند که دانستنش می‌تواند به بهبود بیمار کمک کند. در این مطلب به بررسی ۵ مورد از رایج‌ترین سوال‌هایی که در این خصوص مطرح است، پرداخته‌ایم.

hhw431

۱٫ خونریزی هنگام رابطه زناشویی طبیعی است؟

اینکه چرا حین رابطه زناشویی دچار خونریزی یا خشکی واژن می‌شوید، سوالی است که ممکن است ذهن شما را درگیر کند ولی شاید از بیان آن خجالت بکشید. خونریزی بعد از رابطه زناشویی، خونریزی مقاربتی نامیده می‌شود و علامتی است که هرگز نباید نادیده گرفته شود زیرا می‌تواند نشانه هشدار دهنده‌ای از یک یا چند مشکل جدی باشد. خونریزی واژینال هنگام رابطه زناشویی ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد و در هر صورت طبیعی نیست.

این خونریزی گاهی می‌تواند به دلیل خشکی واژن یا حرکات شدید حین رابطه یا ابتلا به عفونت منتقله از راه جنسی مانند کلامیدیا باشد. همچنین وجود تومورهای خوش‌خیم واقع در گردن رحم مانند پولیپ، فیبروئید یا ابتلا به عفونت گردن رحم نیز از دیگر علل این عارضه است.

۲٫ درمان خشکی واژن چیست؟

خشکی واژن معمولا در سنین یائسگی رخ می‌دهد، اما اگر سطح هورمون‌ها کمتر از حد عادی باشد یا غدد مترشحه واژن فعالیت کمی داشته باشند، بروز آن در جوانی نیز ممکن است. درد هنگام برقراری رابطه زناشویی از اولین علایم این ناراحتی است. بعد از یائسگی، سوزش واژن یا بی‌اختیاری ادرار هم به آن افزوده می‌شود. علت اینکه بسیاری از خانم‌ها پس از ازدواج دچار این مشکل می‌شوند، آموزش کم درخصوص مسائل جنسی است.

برخی زوج‌ها قبل از آغاز رابطه زناشویی، معاشقه کمی انجام می‌دهند و واژن به اندازه کافی نرم نمی‌شود. اگر با وجود معاشقه همسر، زن تحریک نمی‌شود و آمادگی لازم را برای برقراری رابطه زناشویی پیدا نمی‌کند، می‌تواند با پزشک خود در مورد استفاده از مواد لغزنده و مرطوب‌کننده مخصوص واژن (که در داروخانه‌ها می‌فروشند) مشورت کند؛ مثلا ژل‌های آمیزشی، به‌خصوص ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک. وجود اسیدهیالورونیک موجود در ترکیب‌ این ژل‌ها تا حد زیادی به بهبود رابطه کمک می‌کند چراکه باعث افزایش ترشحات داخل واژن می‌شود. اثر این ژل‌های نرم‌کننده ماندگار است و اگر حتی قبل از شروع رابطه زناشویی از آن استفاده کنید، دیگر نیازی به استفاده مجدد از آن حین رابطه نیست.

۳٫ درمان دیسپارونی چیست؟

دیسپارونی یا همان مقاربت دردناک برای بسیاری از زنان در برخی مراحل زندگی‌شان مساله‌ای نسبتا شایع است. گاهی مشکلات جسمی نهفته‌ای مانند آندومتریوز یا فیبروییدها عامل ایجاد درد هستند یا اینکه چنین دردی بعد از زایمان به سراغ زن می‌آید اما برای بیشتر زنان، مقاربت دردناک به خاطر این است که به اندازه کافی از نظر جنسی برانگیخته نشده‌اند. بسیاری از زنان به دلیل اینکه مقاربت برایشان دردناک است، حین برقراری رابطه زناشویی می‌ترسند که درد بیشتری را احساس کنند بنابراین دچار اضطراب می‌شوند. این اضطراب مانع تحریک آنها می‌شود و درنتیجه درد بیشتری را تجربه می‌کنند. دراین حالت بهترین راه، حفظ آرامش است.

۴٫ زایمان برای ماهیچه‌های واژن ضرر ندارد؟

دیواره‌های واژن درحالت عادی با هم تماس دارند ولی ماهیچه‌هایی که واژن را احاطه کرده‌اند، ممکن است به دلایلی شل شوند. یکی از علل موثر در بروز این عارضه، زایمان طبیعی است، هرچند گاهی پس از سزارین هم شلی ماهیچه‌های دربرگرفته واژن اتفاق می‌افتد. البته در چنین مواقعی فیزیوتراپیست می‌تواند در تقویت عضلات واژن کمک کند و در غیر این صورت، در صورت صلاحدید پزشک، می‌توان عمل ترمیمی انجام داد.

۵٫ تقویت ماهیچه‌های لگن می‌تواند لذت جنسی را افزایش ‌دهد؟

بله، تقویت عضلات پرینه و کف لگن احساس لذت بیشتری را در زن و مرد ایجاد می‌کند. ماهیچه‌های کف لگن، گروهی از عضلات بین پاها هستند که از مقابل استخوان شرمگاهی (در جلوی بدن) تا انتهای ستون فقرات (در پشت) کشیده شده‌اند و به نگه داشته شدن مثانه، رحم و روده‌ها در جای خود و نیز به ماهیچه‌هایی که مقعد، مجاری ادراری و واژن را می‌بندند، کمک می‌کنند. ضعیف شدن یا آسیب دیدن این ماهیچه‌ها، مثلا در نتیجه زایمان، باعث می‌شود که آنها دیگر نتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند. این امر ممکن است باعث بی‌اختیاری ادرار، کاهش میزان لذت از رابطه زناشویی و بروز عارضه پایین‌افتادگی رحم شود.



:: موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ به زنان در مورد اتفاقات حین رابطه جنسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

یکی از دوستان سوال کرده اند:

سلام . زنی هستم 40 ساله اوایل ازدواجم خیلی به همسرم علاقه داشتم و از روابط جنسی مون لذت میبردیم اما فعلا از روابط جنسی لذت نمیبرم و خیلی هم سرد مزاج شدم در این مورد مرا راهنمایی کنید.

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم روابط عاطفی بین زن و شوهر یکی از تاثیر گذارترین عوامل روی روابط جنسی می باشد. هر چقدر این روابط قوی تر باشد رابطه لذتبخش تر و هر چقدر این روابط ضعیف تر باشد لذت از رابطه جنسی کمتر خواهد شد. از نظر فکری و ذهنی زن و مرد دنیای متفاوتی دارند و همین باعث می شود تا سو تفاهماتی بین زن و مرد در زندگی شکل بگیرد. هر چقدر ارتباط کلامی زن و مرد بیشتر باشد و راحت تر حرف بزنند و سو تفاهم را مطرح و حل کنند رابطه بیشتر تقویت می شود و پیوند محکمتری بین ایشان شکل می گیرد و هر چقدر ارتباط کلامی کمتر باشد و سو تفاهمات ایجاد شده  کمتر مطرح شود این اختلاف حل نشده و پیچیده تر نیز می شود و روابط به سردی می گراید. توجه به خواستها و نیاز های یک زن و شوهر باعث می شود تا در روابط بین فردی صمیمیت بیشتری احساس کنند و روابط گرمتری داشته باشند و هر چقدر این توجه کمتر شود صمیمیت کمتر شده و افراد در کنار هم خود را غریبه تر می بینند.

در اصول رابطه جنسی صحیح گفته ام که دوسویه بودن رابطه اهمیت دارد و یک بخش مهم از این دوسویه بودن همین روابط عاطفی است یعنی زن و شوهر باید به هم و خواستهای هم توجه داشته باشند. زن و شوهری که از لحاظ عاطفی مشکل دارند نمی توانند در رابطه جنسی این اصل را رعایت کنند. در رابطه جنسی وقتی مشکل عاطفی ایجاد می شود زن روح خود را از رابطه کنار می کشد ولی جسم خود را در رابطه قرار می دهد و مرد نیز کاملا متوجه این عدم حضور می شود و رابطه را به سرعت به پایان می برد و زن ارضا شدن یا ارگاسم شدن را نیز تجربه نمی کند و به تدریج زن جسم خود را نیز از رابطه کنار می کشد و به سردی می گراید. برای بهبود وضعیت باید هر دو نفر تلاش کنند و سو تفاهمات ایجاد شده را مطرح کنند و نگذارند روابط به سردی گراید.

گاهی اوقات نیز رابطه عاطفی خوب است ولی مرد نمی تواند رابطه را به خوبی پیش ببرد و زن را در حین رابطه به ارگاسم برساند و زن نیز تلاشی برای به ارگاسم رسیدن نمی کند یا مشکل را با مرد مطرح نمی کند. حتی به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است مخاط واژن زن خشک باشد و مقاربت یا نزدیکی دردناک شود که در این مواقع با استفاده از ژل لوبریکانت می توان رابطه را بهبود بخشید و مشکل را حل کرد.

این دوست عزیز باید برای بهبود رابطه با همسرش به روابط عاطفی خود توجه نماید و در ابتدا تلاش کند تا روابط عاطفی با همسر بهبود یابد و بعد اگر مشکلی در روابط جنسی وجود داشت با اصلاح روش رابطه جنسی و رعایت اصول رابطه جنسی صحیح مساله و مشکل حل خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: پاسخ به سوالات شما ( عدم ارضاء در روابط جنسی و سردی جنسی ) , ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

چه وقت انسان برای رابطه جنسی آماده است
آمادگی دستگاه تناسلی هیچ ارتباطی به آمادگی روحی شما ندارد.دستگاه تناسلی شما بعد از مدتی استراحت و همچنین تغذیه مناسب آمادگی خود را برای فعالیت مجدد بدست می آورد ولی آمادگی روحی زمانی بدست می آید که حس شما درخواست کند...............



:: موضوعات مرتبط: چه وقت انسان برای رابطه جنسی آماده است , ,
:: بازدید از این مطلب : 685
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

از اعداد جنسی چه می دانید؟
معمولا نوجوانان و بعضی از بزرگسالان اطلاعات و انتظارات نادرستی دارند.اگر شما یک چنین شخصی هستید ، اعداد جنسی می توانند در روشن شدن بعضی از این عقاید نادرست به شما کمک کنند.
این ارقام بطور میانگین از اندازه متوسط مربوط به 85 تا 90 درصد از جمعیت اخذ شده  است.اگر شما فرق دارید.به یاد داشته باشید که اندازه بزرگ همیشه خوب نیست و ممکن است برای یک خانم دردناک باشد.
اندام های جنسی مردانه
1. آلت تناسلی مردان در هنگام نعوظ 12 تا  18 سانتیمتر طول دارد و با زاویه ای حدود 15 درجه رو به بالا است.
2. اندازه آلت تناسلی در حالت شل و خوابیده 7 تا 10 سانتی متر بوده  و رو به پایین است.
3. اندازه بیضه: 3*2*5 سانتی متر مکعب است. قطر بیضه چپ پایین تر از بیضه راست قرار گرفته و بزرگتر به نظر می رسد.
اندام های جنسی زنانه
1. واژن: عمق معمولی 7سانتمتر  و قطر معمولی 2سانتمتر دارد.
2. اندازه واژن در هنگام تحریک: دارای عمق 10سانتمتر  و قطر7سانتیمتر است .
3. زاویه واژن متناظر با زاویه آلت مرد بوده و 45 درجه می باشد.
4. ضخامت پرده بکارت- بین0.125 تا 0.25 سانتی متراست .
5. PH واژن 4 تا 5 (خیلی اسیدی.PH ادرار -5.5 تا 6.5) است.
6. کلیتوریس: طول کل-2.5 سانتیمتر بوده  و بخش نمایان فقط 0.20 طول آن است.کلیتوریس معادل آلت مرد بوده و پر از عصب های حسی است.
انزال و ارگاسم
1. متوسط طول اسپرم: 4  میکرون.
2. غلظت متوسط اسپرم: 20 میلیون در هر میلیمتر.
3. تعداد متوسط اسپرم در هر انزال: 300 تا 500 میلیون اسپرم.
4. تعداد کل اسپرم های یک مرد در طول عمر: 1.2 تریلیون اسپرم.
5. سرعت متوسط انزال: 28 مایل در ساعت یا .45km/hr
6. حجم متوسط انزال: 4 میلی لیتر یا تقریباً یک قاشق چایخوری.
7. وقتی اسپرم به واژن رسید ، فقط 5 دقیقه طول می کشد تا اسپرم 4 میکرونی فاصله 6 اینچ را طی کرده و به گردن رحم برسد.
8. انقباضات ارگاسمی در هر دو جنس در بازه های0.8 ثانیه رخ داده و متوسط مدت ارگاسم در مردان 3 تا 5 ثانیه اما در زنان کمی طولانی تر و 5 تا 8 ثانیه است.
منبع:www.3-m.ir



:: موضوعات مرتبط: از اعداد جنسی چه می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1392 | نظرات ()